+ mer
Gullkantet hylleplass: For de aller fleste produsentene og importørene av alkohol i Norge er det å få produktene sine inn i basisutvalget på Vinmonopolet av enorm betydning. Noen tar nå i bruk litt utradisjonelle metoder for å få til dette. Foto: NTB scanpix

Crowdfunding kan gi fortrinn i kampen om hylleplass på polet

Hvor etterspurt produktet ditt er står sentralt i kampen om en hylleplass på Vinmonopolet, men forbudet mot alkoholreklame gjør det vanskelig for små aktører. Nå har flere tatt i bruk folkefinansiering for å tiltrekke seg ambassadører for sine produkter. 

Vil du lese hele artikkelen? Bli abonnent i dag!

49 kr første måned

Deretter 199 kr / mnd
Gjelder bare nye abonnenter.
subscription-img
Bestill Kapital
Kapital og Finansavisen i samme abonnement

99 kr første måned

Deretter 768 kr / mnd
subscription-img
Bestill Kapital og Finansavisen