PR-eksperter: Forbrukerøkonomer brukes som blikkfang

Forbrukerøkonomene har en uavhengig rolle og deres viktigste jobb er å gi gode råd til folket, hevder bankene. Det er ikke PR-eksperter enige i: – De er kamuflerte informasjonssjefer. Kall dyret ved sitt rette navn, sier Hans Geelmuyden. Han får støtte fra akademisk hold. 

– Positivt blikkfang: – Nå har forbrukerøkonomen nesten rollen som den sexy dama på panseret på en koreansk bil på bilutstillingen. De er der for å være blikkfang som gir positiv oppmerksomhet uavhengig av bilens kvaliteter, sier førstelektor Karl-Fredrik Tangen ved Høyskolen Kristiania. Her er fobrukerøkonom Cecilie Tvetenstrand i Storebrand, Derya Incedursun i Nordea, Silje Sandmæl i DNB, Thea Olsen i Danske Bank og Silje Havdal i BN Bank.  Fotomontasje: Kapital

Vil du lese hele artikkelen? Bli abonnent i dag!

49 kr første måned

Deretter 199 kr / mnd
Gjelder bare nye abonnenter.
subscription-img
Bestill Kapital
Kapital og Finansavisen i samme abonnement

99 kr første måned

Deretter 768 kr / mnd
subscription-img
Bestill Kapital og Finansavisen