– Pris er ikke viktig
På tampen av 2020 ble det i løpet av halvannen time solgt lokalmat for 1,5 millioner kroner på en parkeringsplass i Bærum.
– Vi gir gass videre, og ser store vekstmuligheter, sier Tarjei Bø til Kapital om selskapet han eier sammen med blant andre brødrene Johannes og Rasmus.
Daysoff ble etablert i 2017 med mål om å gjøre det enkelt å gi ansatte i bedrifter tilgang til firmahytter.
Selskapet leverer i hovedsak to tjenester, den ene dreier seg om at ansatte i bedrifter med medlemskap hos Daysoff får tilgang til en “pool” av firmahytter og leiligheter. Den andre tjenesten går ut på administrasjon av firmahytter for bedrifter som eier egne hytter, slik at de kan leies ut når de ikke brukes.
– Vi tror dette er fremtidsrettet. Vi er sikre på at Daysoff gjør det både lettere og bedre både å leie og leie ut bolig. Vi ønsker å legge til rette for at en bedrift kan tilby sine ansatte et bedre tilbud ved tilgang til fritidsboliger til en fordelaktig pris, sier Bø.
Coop og Sparebank 1 på kundelisten
Ifølge daglig leder Truls Furuseth ser jungeltelegrafen ut til å ha begynt å fungere, og de har både økt bedriftsabonnementene, som er selskapets primære inntektskilde, samt økt utvalget av hytter til utleie. Pr. i dag har de rundt 300 utleiehytter i sin “pool”, og 60 bedriftsabonnenter.
– Vi har et jevnt tilsig med nye bedrifter som ønsker å ta i bruk vår service som sin offisielle firmahytteordning. Det jevne tilsiget vil øke hyppigheten når man ser at samfunnet åpner mer og bedrifter ikke trenger å være så forsiktige med investeringene lenger, sier Furuseth.
På kundelisten i dag står blant andre Coop Norge, Sparebank 1, Bundebygg, og Rosenberg i Stavanger. Furuseth håper å øke antall abonnementskunder til 100 i løpet av 2021.
– Vi håper på en boost til høsten, sier Furuseth.
Aktiv i markedsføringen
Regnskapstallene for 2020, som var selskapets tredje driftsår, viser en nærmest doblet omsetning fra 1,2 millioner i 2019 til 2,3 millioner i fjor. De klarte også å snu underskuddet på minus en halv million kroner til et beskjedent overskudd på 145.000 kroner.
De tre brødrene Bø har en eierandel på 10,3 prosent hver i selskapet. Rasmus Bø er styreleder i selskapet, mens Tarjei Bø og Johannes Thingnes Bø står oppført med tittelen “Investor/PR” på bedriftens nettside.
– Vi er med på å legge de store linjene på hva Daysoff skal være, og hva vi kan utvikle videre. Vi lærer endel, men vi tror også at vi har mye å komme med når det gjelder leie og utleie av fritidsbolig, både som hytteeiere selv og ved at vi reiser så mye og opplever hva som fungerer og ikke. I det daglige er vi mest delaktige i markedsføringen, og bruker all erfaring vi har på dette området fra sponsor- og markedsoppdrag vi har gjort gjennom toppidrettskarrieren, sier Tarjei Bø.