Kapital

Ha oss unnskyldt når vi nå dukker under beltestedet, men tittelen du nettopp leste er ikke et frekt påfunn fra Kapital, men derimot en hashtag eller emneknagg vårt intervjuobjekt og hennes team i legemiddelselskapet Weifa selv har lansert. Rett nok i samarbeid med podcast-heltinnene og flåkjeftene Sigrid Bonde Tusvik og Lisa Tønne. I det mer seriøse sporet har direktøren inngått samarbeid med to medisinstudenter som har skrevet boken Gleden ved skjeden, med boktittel inspirert av den internasjonale suksessen Sjarmen med tarmen. Hensikten har vært å komme med helseinformasjon til kvinner og naturligvis aller mest skape blest om intimsåpene fra Asan. Dette varemerket kjøpte Weifa for halvannet år siden, og nå skal det brukes for å bane vei ut i Norden for selskapets øvrige portefølje av merkevarer innen smertelindring og forkjølelse. Alle nordmenn har toalettmapper og baderomskap fulle av dem; Paracet, Ibux, Paralgin Forte og Bronkyl. Nå skal også svensker og finner lokkes til det samme.

– Vi ba folk nominere tøffe damer som de mente fortjente en gullvagina, et lite gullsmykke som vi har fått designet.

Og sjefen sjøl – som før har pushet kjente Orkla-merkevarer som Stabburet, Nora og Nugatti – har aldri fått bedre respons. Kampanjen for intimvask er bare ett eksempel på at Gamborg Andreassen har gått nye veier for å få blest om sine produkter. Og aldri før har hennes krumspring lykkes bedre. Det viser også tallene. Med Asan i porteføljen omsatte Weifa for 400 millioner i fjor og satt igjen med et resultat på 89 millioner kroner. I første kvartal i 2017 vokste omsetningen med 3,6 prosent. Men tilbake til stedet der livet begynner. Hva ville vært en intimvaskselgers drøm; jo, hva med å få kundene til å bære et kjønnsorgan rundt halsen – som et statement?


Kapital leses av Norges mest innflytelsesrike ledere, gründere og talenter.

Les 2 artikler gratis i uken eller bli fullt medlem fra 169,- måneden.

Prøv gratis Bli medlem Logg inn