Kapital

Livsstil ·  Monaco lokker miljøturistene:

Grønt er “glam”

Green is the New Glam: Monacos nye turistkampanje skal, foruten å bidra til at fyrstedømmet er karbonnøytralt innen 2050, lokke til seg den miljøbevisste livsnyteren. Foto: Visit Monaco Visit Monaco © Hegnar Media
Publisert:12. juli 2018

Luksusdestinasjonen Monaco kaster seg på bærekraftbølgen med lanseringen av ”Green is the New Glam”-kampanjen som blant annet skal bidra til at landet er karbonnøytralt innen 2050.

Miniputtstatens offisielle turistkontor, Visit Monaco, skal nå, med lanseringen av den nye kampanjen, ”Green is the New Glam”, gjøre sitt for å bidra til å fjerne gapet mellom luksus og bærekraft. Monaco skal bli ”en destinasjon som er like opptatt av miljøet som av glamour”, heter det i pressemeldingen.


Kapital leses av Norges mest innflytelsesrike ledere, gründere og talenter.

Les 2 artikler gra-tis i uken eller kjøp abonnement fra kr. 169,- pr. måned.

Prøv gratis Bli abonnent Logg inn