Kapital

Karriere ·  Digitaliseringsselskapet Cognite tok ordgrep i hodejakt:

Økte antall kvinnelige søkere med nær 50 prosent

Fikk flere kvinnelige søkere: Nikhar Dhingra (nr. 2.f.h.), intern i markedsavdelingen til Cognite i sommer, fikk som prosjekt å endre på selskapets annonser i sosiale medier. Noe som ga resultater. Foto: Terje Pedersen(NTB scanpix NTB scanpix
Publisert:2. september 2019

Det purunge, norske digitaliseringsselskapet Cognite rekrutterer unge programmerere fra hele verden i en rasende fart. Bare ved å endre litt på ordlyden i annonser på sosiale medier har antallet kvinnelige søkere skutt i været.

En varm augustkveld på Fornebu har digitaliseringsselskapet Cognite invitert til “internaften”. Et tyvetalls interns, alle studenter fra ingeniørhøyskoler og universiteter i Europa og Amerika, skal presentere hva de har jobbet med gjennom sommeren. Det skal de gjøre foran et femtitalls inviterte, potensielle jobbsøkere til selskapet. Det handler om å rekruttere enda flere unge digitale hoder til et selskap der alt to tredjedeler av de ansatte er under 34 år.


Kapital leses av Norges mest innflytelsesrike ledere, gründere og talenter.

Les 2 artikler gra-tis i uken eller kjøp abonnement fra kr. 169,- pr. måned.

Prøv gratis Bli abonnent Logg inn