Kapital

Karriere ·  Hun er Chief Digital Officer i TechnipFMC:

Digital veiviser for offshorekjempe

Viser vei: Inne i fabrikasjonshallen til TechnipFMC på Kongsberg viser Ann-Christin Andersen vei mellom de oransje kontrollmodulene de produserer. Foto: Tore Meek/NTB scanpix NTB scanpix
Publisert:17. oktober 2018

Ann-Christin Andersen har fått det globale hovedansvaret for å finne ut hvordan den fransk-amerikanske offshorekjempen TechnipFMC skal møte digitaliseringsbølgen. Utstrakt samarbeid med norsk og internasjonal akademia er et av hennes første svar.

“ Min første beslutning som Chief Digital Officer var å bestemme at vi ikke skal bli et digitalselskap. Vi skal bruke digitale teknologier, men vi skal ikke bli et slikt selskap som bare leverer digitale løsninger. Vår jobb er å bruke digitale teknologier for å skape “business impact”, sier Ann-Christin Andersen til Kapital.


Kapital leses av Norges mest innflytelsesrike ledere, gründere og talenter.

Les 2 artikler gratis i uken eller bli fullt medlem fra 169,- måneden.

Prøv gratis Bli medlem Logg inn