Kapital

Karriere · Ansvaret for 2,1 mill. bankkunder

– Norges morsomste jobb

Sjef for 2,1 mill kunder: Ingjerd Blekeli Spiten. Foto: Gorm Kallestad / NTB Scanpix
Publisert:20. mars 2018

Ingjerd Blekeli Spiten er den nye sjefen for DNBs personkundedivisjon, med tilsammen 2,1 millioner kunder. En kundemasse som spenner fra de supermoderne app-brukerne til de som fortsatt benytter brevgiro.

Hun hadde knapt begynt i en direktør-stilling i Telenor i fjor høst, med ansvar for alt av globale digitale produkter i det store telekonsernet, da det kom en lunsjinvitasjon fra Rune Bjerke. Resultatet av lunsjen var at Ingjerd Blekeli Spiten vendte tilbake til DNB, som hun hadde sluttet i tre år tidligere. Den gangen var hun divisjonsdirektør for eBusiness i DNB, nå tar hun steget helt opp og inn i konsernledelsen, hvor hun har fått ansvaret for storbankens 2,1 millioner personkunder.
– Det kom en invitasjon til en lunsj med Rune Bjerke. Det var kort betenk-ningstid. Men det var ikke noe å lure på. Jeg synes jeg har fått Norges morsomste og mest spennende og utfordrende jobb, sier Spiten til Kapital.
– Og siden du også går et hakk opp og inn i en konsernledelse, så kan man vel da slutte etter så kort tid?
– Man kan det. Jeg opplever at Telenor syntes det var synd, men at de forstod det, sier Spiten.


Kapital leses av Norges mest innflytelsesrike ledere, gründere og talenter.

Les 2 artikler gratis i uken eller bli fullt medlem fra 169,- måneden.

Prøv gratis Bli medlem Logg inn