Ansvaret for 2,1 mill. bankkunder

– Norges morsomste jobb

Sjef for 2,1 mill kunder: Ingjerd Blekeli Spiten. Foto: Gorm Kallestad / NTB Scanpix
Publisert:20. mars 2018

Ingjerd Blekeli Spiten er den nye sjefen for DNBs personkundedivisjon, med tilsammen 2,1 millioner kunder. En kundemasse som spenner fra de supermoderne app-brukerne til de som fortsatt benytter brevgiro.

Hun hadde knapt begynt i en direktør-stilling i Telenor i fjor høst, med ansvar for alt av globale digitale produkter i det store telekonsernet, da det kom en lunsjinvitasjon fra Rune Bjerke. Resultatet av lunsjen var at Ingjerd Blekeli Spiten vendte tilbake til DNB, som hun hadde sluttet i tre år tidligere. Den gangen var hun divisjonsdirektør for eBusiness i DNB, nå tar hun steget helt opp og inn i konsernledelsen, hvor hun har fått ansvaret for storbankens 2,1 millioner personkunder.
– Det kom en invitasjon til en lunsj med Rune Bjerke. Det var kort betenk-ningstid. Men det var ikke noe å lure på. Jeg synes jeg har fått Norges morsomste og mest spennende og utfordrende jobb, sier Spiten til Kapital.
– Og siden du også går et hakk opp og inn i en konsernledelse, så kan man vel da slutte etter så kort tid?
– Man kan det. Jeg opplever at Telenor syntes det var synd, men at de forstod det, sier Spiten.


Kapital leses av Norges mest innflytelsesrike ledere, gründere og talenter.

Les to artikler gratis i uken, eller bli medlem for å få fullstendig oversikt over alle bevegelser i norsk næringsliv og finans.

Prøv gratis Bli medlem Logg inn