Shippingvirksomheten er konsentrert i LNG-frakt gjennom Hoegh LNG og bilfrakt gjennom Hoegh Autoliners. Etter et meget tungt 2020 har pilene pekt oppover for shippingvirksomheten. Tidligere i vår tok familien gassrederiet Hoegh LNG av børs. Ratene innen LNG-frakt har gått til værs. Det samme gjelder for bilfrakt, og konkurrenten Wallenius Wilhelmsen er opp over 150 prosent de siste tolv månedene. Dette fører til en langt høyere prising av Hoegh Autoliners, som for tiden er aktuell med kontrahering av en serie med miljøvennlige skip.
Bakgrunn
Leif Høegh startet familiens rederivirksomhet, Leif Höegh & Co tilbake i 1927, basert på tankervirksomhet. Fra den tid og frem til i dag har tre generasjoner Høegh sørget for at virksomheten har fortsatt å blomstre.
Virksomheten består i dag av flere områder. Shipping er organisert i Høegh Autoliners, et rederi i et presset Ro-Ro-marked. Det Bermunda-baserte Høegh LNG, notert på Oslo børs, leverer infrastrukturtjenester for LNG (liquefied natural gass). Selskapet har flere LNG carrier som transporterer gassen til markedet, og er ledende innen flytende LNG-importterminaler, FSRUer (floating storage and regasification units). Høegh Eiendom eier og forvalter eiendom i Oslo sentrum, Ski og Moss.