Kapital

Investor ·  Medier 2019:

Forsiktig optimisme

Nedgang: – Det er forventet at TV vil oppleve en nedgang i reklameinntekter på 1,5 prosent i 2019 Institutt for reklame- og mediestatistkk (IRM) Foto: NTB scanpix/TV2 NTB scanpix
Publisert:31. desember 2018

Den norske mediebransjen har snart lagt et greit år bak seg, og den beskjedne veksten ser ut til å fortsette i 2019.

I løpet av de siste årene har, som kjent, den norske mediebransjen vært igjennom fundamentale endringer. Dette gjelder både omsetning, lønnsomhet og forholdet mellom de ulike inntektskildene. Disse endringene er spesielt knyttet til den strukturelle overgangen fra trykte til digitale medier. Selv om digitaliseringen fører med seg flere utfordringer, har den også skapt nye muligheter som skaper positiv vekst og lysere utsikter.


Kapital leses av Norges mest innflytelsesrike ledere, gründere og talenter.

Les 2 artikler gratis i uken eller bli fullt medlem fra 169,- måneden.

Prøv gratis Bli medlem Logg inn