Kapital

Inside ·  DNB-kunder som ble lurt får ikke erstatning:

Mot ny runde i svindelsak

Som forventet: – Vi har som forventet vunnet frem med vårt syn i totalt fire rettsavgjørelser i denne saken, melder DNB. Her representert ved DNB-sjef Kjerstin Braathen. Foto: Jim Winslet Foto: Jim Winslet © Hegnar Media
Publisert:14. mai 2020

Til tross for fire tapte rettsavgjørelser har 13 DNB-kunder, som for fem år siden ble utsatt for bedrageri av en annen DNB-kunde, tilsynelatende ingen plan om å gi seg i kampen om erstatningskravet mot banken.

I perioden 2014–15 skal 13 DNB-kunder ha blitt tilbudt lån fra personer som utga seg for å være formidlere av lån i næringsvirksomhet. For å få innvilget lån måtte saksøkerne overføre penger til en konto i DNB. De 13 saksøkerne overførte såkalte administrasjonsgebyrer på rundt 100.000 kroner til det de trodde var et låneformidlingsselskap. Ingen av de saksøkte fikk noen gang utbetalt lånebeløpene.


Kapital leses av Norges mest innflytelsesrike ledere, gründere og talenter.

Bli abonnent fra kr. 169,- pr. måned.

Bli abonnent Logg inn