Kapital

Næringsliv ·  Båtbransjen surfer på fjorårets rekordsommer:

Nå betyr båtens utseende alt

Tøff eller stygg? Finske Axopar leverer banebrytende, moderne design. Her er 28-foteren i Cabin-versjon, den mest populære utgaven i Norge. Foto: Christian Höglund Foto: Christian Höglund © Hegnar Media
Publisert:4. april 2019

Båter selges i stor grad på minnene fra sist sommer, og bedre utgangspunkt har bransjen knapt hatt noen gang. Men skal du nå salgstoppen, må du treffe på designet – gammelmodig look er fy-fy.

Utseendet er enda viktigere til sjøs enn på veien, fordi fritidsbåt ikke er noen nyttegjenstand som bil, men strengt tatt et middel til å realisere drømmer. Synes du båten er stygg, brister drømmeboblen for mange. Så blir spørsmålet: Hva er pent?


Kapital leses av Norges mest innflytelsesrike ledere, gründere og talenter.

Les 2 artikler gra-tis i uken eller kjøp abonnement fra kr. 169,- pr. måned.

Prøv gratis Bli abonnent Logg inn