Kapital

Næringsliv ·  Klienter føler seg sviktet av sine advokater

Samler misfornøyde kunder

Etterlyser bedre kvalitet: – Konsekvensene av å engasjere en dårlig eller uredelig advokat kan bli svært alvorlig for klienten, sier Heidi Dammann. Foto: Eivind Yggeseth
Publisert:11. juni 2018

Advokatverstingene går tøffere tider i møte. Nå kommer forbruker­organisasjonen for klienter, som vil gi terningkast på juridisk bistand.

Misfornøyde kjøpere av advokattjenester etablerer nå Advokatklienters forbrukerorganisasjon. Formålet er å arbeide for at det skal bli tryggere å bruke advokat. Både med hensyn til kvaliteten på arbeidet som utføres, til kostnadene ved bruk av advokat, og ikke minst ved å styrke klienters rettigheter når kvaliteten svikter.


Kapital leses av Norges mest innflytelsesrike ledere, gründere og talenter.

Les 2 artikler gratis i uken eller bli fullt medlem fra 169,- måneden.

Prøv gratis Bli medlem Logg inn